Hoppa till innehållet

E-tjänst:
Ajourhållning av lägenhetsregistret - flerbostadshus inklusive specialbostäder

E-tjänst med elektronisk signering

För att kunna använda den här e-tjänsten måste du ha Bank-Id eller Mobilt Bank-Id.

I nuläget kan du inte spara ett delvis ifyllt formulär, och därför är det viktigt att du är förberedd med de handlingar eller filer du kan komma att behöva för att kunna signera och skicka iväg e-tjänstformuläret

Beskrivning av denna e-tjänst

Ägare av flerbostadshus eller småhus med mer än en lägenhet är skyldig att rapportera till kommunen om förändring i lägenhetsbeståndet. Uppgifterna ska lämnas senast en månad efter att förändringen har skett.

Till lägenhetsregistret ska uppgifter lämnas in vid:

  • Nybyggnad
  • Ändrad användning eller ombyggnad
  • Sammanslagning
  • Rivning

Tveka inte att kontakta oss (se högerspalt) om du har frågor inför din ansökan.

Mer information om lägenhetsregistret hittar du här

E-tjänstformulär:

Ajourhållning av lägenhetsregistret - flerbostadshus inklusive specialbostäder

Om du hellre vill fylla i en pdf, skriva ut, signera och skicka in, kan du använda den här blanketten:

Blanketten skickas till:

Dals-Eds kommun, Plan- och byggkontoret, Box 31, 668 21 ED

Om du undrar över något,
tveka inte att kontakta oss:

Kontakt

Plan- och byggchef


telefon 0534-190 47

Handläggare


telefon 0534-192 06

Bygginspektör


telefon 0534-190 50

E-post:





Sidan uppdaterades 2015-11-20
Glöm inte att kryssa i rutan ovan innan du klickar på "Skicka" (skydd mot spamrobotar)