Hoppa till innehållet

Här kan du läsa om Dals-Eds kommun

I Dalsland finns flera kommuner.
Dals-Ed är en av Dalslands 5 kommuner.
I kommunen bor ungefär 4 tusen 8 hundra personer.

Till Göteborg från Dals-Ed är det 16 mil.
Till Oslo från Dals-Ed är det 17 mil.
Till Karlstad från Dals-Ed är det 13 mil.

I kommunen finns både industrier och fin natur.
Det finns ren luft, rent vatten och stora skogar.
4 hundra sjöar finns för dig som vill bada, fiska
eller åka båt.


Om du vill veta mer om Dals-Eds kommun kan
du klicka på det du vill läsa om här nedanför.




Sidan uppdaterades 2016-01-26
Glöm inte att kryssa i rutan ovan innan du klickar på "Skicka" (skydd mot spamrobotar)