Skola och utbildning
Barn som är 7 år måste gå i skolan.
Barn som vill kan få börja skolan när de är 6 år.
Grundskola är från förskoleklass till skolår 9.
Ungdomar som har slutat i grundskolan
kan fortsätta att studera i gymnasieskolan.
Vuxenutbildning är för dig som är över 20 år
eller har slutat gymnasieskolan.
Om du har ett funktions-hinder finns möjlighet
att få börja i särskola.
Grundskola
Grundskola från förskoleklass till skolår 3 finns på:
Grundskola från skolår 4 till skolår 9 finns på:
Klicka på skolans namn för att få veta mer.
Gymnasieskola
Ungdomar som har slutat i grundskolan
kan fortsätta att studera i gymnasieskolan.
Utsikten är Dals-Eds kommuns gymnasieskola.
Skolan ligger i Ed.
Gymnasieskolan har två program.
Programmen är:
- Turismledarprogrammet
- Individuella programmet
Gymnasiesärskola
Ungdomar som har ett funktions-hinder
kan fortsätta att studera i gymnasie-särskolan.
Dals-Eds kommuns gymnasie-särskola finns på Utsikten.
Skolan ligger i Ed.
Gymnasie-särskolan har tre program.
Programmen är:
- Barn- Omsorg- och Service-programmet
- Bygg- Fastighets- och miljö-programmet
- Gymnasie-särskolans individuella program
Vuxenutbildningen
Vuxenutbildning är för dig som är över 20 år
eller har slutat gymnasieskolan.
Vuxenutbildning finns på Utvecklingscenter i Ed.
Det finns flera olika utbildningar:
Klicka på utbildningens namn för att få veta mer.