Kontakta oss

I vårt personalregister kan du söka efter anställda i Dals-Eds kommun (fyll i efternamn följt av kommatecken och förnamn, enbart efternamn eller kommatecken och förnamn). Personens fasta telefonnummer, titel och avdelning visas. Klicka på informationsikonen för uppgift om post- och besöksadress.
Här kan du också skicka e-postmeddelanden till den anställde.

Om en person inte har något fast telefonnummer, ring kommunens växel. De hjälper dig att få tag i den du söker.

Genom länken "Utforskaren" kan du kan klicka dig fram i ett "organisationsträd" för att hitta vem som är anställd var.

Genom länken "Avancerad sökning" kan du söka på både titel och avdelning.

Dals-Eds kommun

Adress

Dals-Eds Kommun
Box 31
668 21 Ed

Besöksadress

Storgatan 27
668 30 Ed

Telefon:

0534 - 190 00

Jourtelefon

Vid akuta fel på kommunens vatten och avloppsnät, fastigheter samt kommunens gator och vägar, utanför kontorstid:
0534-190 33
För stopp i avloppet eller tömning av fettavskiljare hänvisar vi till Ragn-Sells.
Edshus AB har egen organisation för akuta fel
Vid akut fara ring 112

Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net

Kontakta oss via Texttelefoni.se

Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. Den samtalsförmedlande tjänsten möjliggör för personer som kommunicerar via text och personer som använder tal att ringa till varandra. Tjänsten passar även hörselskadade som gärna pratar själva och hörande som har talsvårigheter. Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri.

SIP:  texttelefon@texttelefoni.se

Analog texttelefon: 020-600 600

Telefon: 020-600 650

Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via tjänstens hemsida eller mobilappen som finns tillgänglig på Google Play och App Store.

Mer information om Texttelefoni.se hittas på  www.texttelefoni.se

Kontakta oss via Teletal

Teletal är en samtalsförmedlande tjänst för alla som behöver hjälp och stöd i telefonsamtal. De samtalande parterna har direktkontakt med varandra och en samtalstolk ger stöd vid behov, till exempel att med komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att anteckna vad som sägs. Teletal tolkar endast på svenska och tjänsten är kostnadsfri.

Telefon: 020-22 11 44

Mer information om Teletal hittas på www.teletal.se

Kontakta oss via Bildtelefoni.net

Den samtalsförmedlande tjänsten Bildtelefoni.net möjliggör för personer som använder svenskt teckenspråk och personer som använder svenskt tal att ringa till varandra. Dessutom kan två eller flera personer som befinner sig på samma plats få samtal distanstolkade.

Tjänsten är kostnadsfri och du kan använda den så mycket du vill. Tjänsten är öppen dygnet runt - året runt!

SIP:  tolk@tolk.sip.nu

Telefon: 020-28 00 20

Mer information om Bildtelefoni.net hittas på www.bildtelefoni.net


Fakturaadress för pappersfaktura via post:

Dals-Eds kommun
FE 260
838 80 FRÖSÖN

E-fakturor

Dals-Eds kommun föredrar e-fakturor. För information om hur du skickar e-fakturor till oss:
https://inexchange.se/produkt/skicka-faktura/

E-post:

kommun@dalsed.se 

Organisationsnummer:

212000-1413

Öppettider

måndag - torsdag 08:00 - 16:00, lunchstängt mellan klockan 12:00 och 13:00.
fredag 08:00 - 15:00, lunchstängt mellan klockan 12:00 och 13:00.

Telefonnumret till växeln är 0534-190 00

Följande dagar stänger kontoret och växeln kl 12.00:

E-post styrelser/nämnder:

Om du vill skicka e-post till någon av kommunens tjänstemän, gäller följande adressering:
förnamn.efternamn@dalsed.se
För personal inom FOKUS-förvaltningen:
förnamn.efternamn@utb.dalsed.se

(å och ä ersätts med a, ö ersätts med o, accenter och liknande utelämnas, ex. é ersätts med vanligt e)


Sidan uppdaterades 2022-04-06