Kontakta oss

I vårt personalregister kan du söka efter anställda i Dals-Eds kommun (fyll i efternamn följt av kommatecken och förnamn, enbart efternamn eller kommatecken och förnamn). Personens fasta telefonnummer, titel och avdelning visas. Klicka på informationsikonen för uppgift om post- och besöksadress.
Här kan du också skicka e-postmeddelanden till den anställde.

Om en person inte har något fast telefonnummer, ring kommunens växel. De hjälper dig att få tag i den du söker.

Genom länken "Utforskaren" kan du kan klicka dig fram i ett "organisationsträd" för att hitta vem som är anställd var.

Genom länken "Avancerad sökning" kan du söka på både titel och avdelning.

Dals-Eds kommun

Adress

Dals-Eds Kommun
Box 31
668 21 Ed

Besöksadress

Storgatan 27
668 30 Ed

Telefon:

0534 - 190 00

Jourtelefon

Vid akuta fel på kommunens vatten och avloppsnät, fastigheter samt kommunens gator och vägar, utanför kontorstid:
0534-190 33
För stopp i avloppet eller tömning av fettavskiljare hänvisar vi till Ragn-Sells.
Edshus AB har egen organisation för akuta fel
Vid akut fara ring 112

Kontakta oss via texttelefoni.se

Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.texttelefoni.se eller mobilappen ”Texttelefoni.se” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.

  • För dig som vill ringa upp någon som skriver sin dialog. Telefon: 020-600 650.
  • När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.

Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.texttelefoni.se.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.

Kontakta oss via Bildtelefoni.net

  • För dig som använder teckenspråk i dialogen: tolk@tolk.sip.nu.
    Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.bildtelefoni.net eller mobilappen ”Bildtelefoni.net” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
  • För dig som vill ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen: 020-28 00 20.
  • När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.

Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.bildtelefoni.net.
Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.

Kontakta oss via Teletal

  • Teletal når du på 020-22 11 44. Det är samma nummer för alla som vill ringa via Teletal.

Teletal har öppet vardagar klockan 7:30 – 20:00 och helger klockan 12:00 – 16:00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.teletal.se.

Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.

Fakturor

Dals-Eds kommun föredrar e-fakturor. För information om hur du skickar e-fakturor till oss, se sidan Fakturor

E-post:

kommun@dalsed.se 

Organisationsnummer:

212000-1413

Öppettider

måndag - torsdag 08:00 - 16:00, lunchstängt mellan klockan 12:00 och 13:00.
fredag 08:00 - 15:00, lunchstängt mellan klockan 12:00 och 13:00.

Telefonnumret till växeln är 0534-190 00

Följande dagar stänger kontoret och växeln kl 12.00:

E-post styrelser/nämnder:

Om du vill skicka e-post till någon av kommunens tjänstemän, gäller följande adressering:
förnamn.efternamn@dalsed.se
För personal inom FOKUS-förvaltningen:
förnamn.efternamn@utb.dalsed.se

(å och ä ersätts med a, ö ersätts med o, accenter och liknande utelämnas, ex. é ersätts med vanligt e)


Sidan uppdaterades 2023-02-07