Lättläst

I Dalsland finns flera kommuner.
Dals-Ed är en av Dalslands 5 kommuner.
I kommunen bor ungefär 4 tusen 8 hundra personer.

Till Göteborg från Dals-Ed är det 16 mil.
Till Oslo från Dals-Ed är det 17 mil.
Till Karlstad från Dals-Ed är det 13 mil.

I kommunen finns både industrier och fin natur.
Det finns ren luft, rent vatten och stora skogar.
4 hundra sjöar finns för dig som vill bada, fiska
eller åka båt.

Sidan uppdaterades 27 september 2023