Evenemangsmedel 2024
Det finns möjlighet att söka medel för att genomföra evenemang under 2024 i Dals-Eds kommun. Kommunstyrelsen har detta år avsatt 80 000 kr totalt att fördela på inkomna och godkända ansökningar. Kommunen vill härmed underlätta att intressanta evenemang kan bli verklighet under 2024. Kommunen strävar efter ett brett evenemangsutbud. Det maximala beloppet är 10 000 kr/evenemang. Beloppet kan bli mindre beroende på antalet inkomna ansökningar samt evenemangets omfattning. Detta år kan endast föreningar med sitt säte i Dals-Eds kommun ansöka.
Ansökan och beslut
Ansökningblanketten kan hämtas här. Ni kan även hämta ansökningsformuläret i kommunhusets reception. Det ska tydligt framgå när, hur och var evenemanget kommer att genomföras. En översiktlig budget och beräknat antal besökare ska anges.
Ansökningarna kommer att beredas och kommunstyrelsen tar sedan beslut under mars månad. Observera att ansökan ska ha inkommit till Kommunstyrelsen senast 2024-02-02.
Ansökan skickas till kommunstyrelsen, box 31, 66821 Märk ansökan med “Evenemangsmedel 2024”.
Ansökan kan även skickas med mail till kommunstyrelsen@dalsed.se.
När evenemanget har genomförts ska en redovisning inlämnas till kommunstyrelsen. Om evenemanget ställs in ska bidraget återbetalas.
Eventuella frågor
kan ställas via e-post till fritid & kulturchef Morgan Funevall, morgan.funevall@utb.dalsed.se